מחקר: מתמחים במחלקות הקורונה פיתחו תסמינים נפשיים

צבי טסלר No Comments on מחקר: מתמחים במחלקות הקורונה פיתחו תסמינים נפשיים

מחקר ייחודי שנערך באיכילוב חושף: רופאים צעירים (סטאז'רים) פיתחו תסמינים נפשיים חמורים כתוצאה מעבודה במחלקות הקורונה

מחלקת קורונה צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מחקר ייחודי בחן את השפעת העבודה בתנאים המורכבים והייחודיים של מגפת הקורונה בבית החולים. המחקר התמקד באוכלוסיית הסטאז'רים – שזו להם ההתנסות הראשונה כרופאים במערכת הבריאות.

במסגרת המחקר נוצר קשר עם כל הרופאים הסטאז'רים שעבדו באיכילוב בשנת הקורונה הראשונה, ממארס 2020 ועד פברואר 2021; 145 סטאז'רים השתתפו במחקר; הממצאים היו מדאיגים: כמעט מחצית מהסטאז'רים (47%) דיווחו על תסמיני דיכאון או חרדה בעוצמה משמעותית בעקבות העבודה במחלקות קורונה ורופאים אלה גם נטו לפתח תסמינים פוסט טראומטיים.

החוקרים גילו שסטאז'רים אלה גם פיתחו תסמיני שחיקה משמעותיים (על אף העובדה שזו שנת עבודתם הראשונה במערכת הבריאות), בעיקר תחושה של "מותשות רגשית" (emotional exhaustion) ותחושות של ניתוק (depersonalization).

כ-11% מהסטאז'רים דיווחו על כך שניסו להסתייע בחומרים משכרים על מנת לצלוח את התקופה המורכבת.

"הממצאים האלה מדאיגים", אומר ד"ר רועי שר-אל, מתמחה במערך הפסיכיאטרי באיכילוב שהוביל את המחקר, "הם מראים את חומרת הפגיעה באוכלוסיית הרופאים הצעירה ביותר, זו שאמורה להיות בעלת המוטיבציה הגבוהה ביותר לעסוק ברפואה. הממצאים מחייבים התייחסות של קברניטי מערכת הבריאות, להגנה על רופאים צעירים אלה בעתות משבר".

במחקר השתתפו: ד"ר רועי שר-אל, ד"ר אביב אבני, ד"ר יואל אנג'ל, פרופ' גיל פייר וד"ר אורן טנא והוא התפרסם בכתב העת General Hospital Psychiatry.



0 תגובות